Sofie och Rebell

Hej på er!
Mitt namn är som sagt Sofie, bor i Småland, strax ovanför Kalmar med mina föräldrar och min lillasyster Ronja. Jag är 17 år, fyller 18 den 24 april. Jag är en ambitiös, envis, godhjärtad tjej som har starka åsikter. Jag värnar om de jag älskar, är pålitlig till de som förtjänar det. Har en whiplash-skada i nacken, som helt förändrat mitt liv. Jag pluggar handel – lärling och har min praktikplats på Kalmar Lantmän i Oskarshamn måndag-onsdag, har tidigare pluggat ett år på Gamleby, naturbruk – häst, men fick byta pga nacken.  På fritiden är jag mest i stallet, fotograferar, har en Canon EOS 550D, umgås med vänner och lyssnar mycket på musik.

Min häst heter då Hector Rebell, kallas Rebell för det mesta, eller vad som helst annars som faller oss in. Han är född den 22e mars 1998 i Lund, och vi köpte honom den 6 november 2009 så vi har precis haft vår två års dag tillsammans. Han ägs av hela min familj, och jag och Ronja delar på honom och rider honom båda två i veckorna. Jag kan ju inte hoppa pga min nacke, men det gör inte så mycket för är extremt hopprädd. Så Ronja sköter hoppdelen och jag dressyrdelen. Han är utbildad upp till MSV rörelser i dressyren, men har inte riktigt styrkan för att göra de bra än. Han hoppar 110 med ryttare, vad vi testat iaf, men löshoppar 130. Ronja och Rebell har tävlat upp till 90 cm under årets gång och till nästa år fortsätter vi med 90 och ska debutera 1 meter borta. Han är riktigt snabb och har tävlat tidshoppning mot små ponnyer och var väldigt nära att slå dom. Han är tränad fälttävlan och älskar det, och vi fortsätter nog träna det till våren, dock mest för skojs skull! Han är en underbar häst som gör det du ber honom om, en be gärna två gånger. Godhjärtad och älskar de flesta, dock lite osocial mot andra hästar. Har en bakgrund av misshandel, från travtiden, är rädd för spön och andra viftande saker, är rädd för sulkys och vagnar bakom hästar och tål inte att bli trängd. Han älskar att springa fort på åkrarna, gångart spelar ingen roll! Gått som ridhäst i 7 år, stod innan det 3 år i en hage och gjorde ingenting, då han var urusel på travet!

xgsdgsfhsagsfh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0