Erica Carlsson

Erica Carlsson är mitt namn, jag är 14 år & bor på åland, ni vet den lilla ön mellan sverige & finland? Här bor jag långt in i skogen med min familj och mina 3 hästar, har egentlingen 3 egna hästar & en foderponny men har min lilla vita welsh mountain, Norrbacka Piggelina ute på foder så jag växt ur henne. Tänkte skriva lite om mej och sedan om mina hästar, även om bloggen kommer handla lite speciellt om varmblodet jag har. Jag har ridit på ridskola i 8 år & går fortfarande på ridskola och rider för flera privattränare i hoppning & dressyr. Den grenen jag brinner för är hoppning och jag tävlar själv hoppning. Jag tycker det är roligt att köra häst också & jobbade i ett travstall hela sommaren, det stallet där jag fått min ridtravare ifrån. Har börjat rida en travhäst där & vi var med i en gymkhana uppvisning i somras, rider honom fortfarande och kommer vara där nästa sommar igen!

Mina hästar då, vi kan börja med den som kommer ha lite större plats än dom andra i denna blogg, av mina hästar då. Famina - min ridtravare, född 1995. Jag fick henne när jag var 8a år och då var hon helt outbildad. Lite konstigt att en 8a åring får en het travhäst men det är inget jag skulle ångra för en sekund. Hon är efter Hulkamania och undan Famita.  Famina har ett hjärta av guld & skulle aldrig göra något elakt, hon är den som bestämmer över alla hästar och ingen vågar kaxa upp sej mot henne. Hon brinner för att springa & älskar att hoppa. Vi har startat 1 meter hoppning.
Är det något ni undrar är det bara att fråga!






Ekslätts Freedom
Frida som hon kallas, eller friday som jag brukar kalla henne är ett gottlandsruss. Meningen var att hon skulle blivit ponnytravare men hon blev för hög i mankhöjd. Och tur är väl det för jag skulle inte kunna tänka mej henne ens försöka springa fort på en travbana... Hon är en bestämd liten madam som inte gärna går fortare än hon är tvungen. Tävlar med henne i både hoppning och dressyr, LC dressyr har hon placerat sej alla tävlingar, startad 80 cm hoppning och har några rosetter i hoppningen också.
e. Korsnäs brådis u. Heidi fra hajdi





Fredriksbergs Tilda
Har Tilda på foder sedan 28 april. Hon har bara gått hela sommaren då hon skulle fått ett föl men tydligen vad hon aldrig dräktig. Har satt igång henne och vi har starat vår första tävling, en 50cm CR där vi var felfria & en 60/70 med omhoppning där vi blev uteslutna på 6e hindret. Hon har världens kapacitet & teknik men är osäker och tittig på nya ställen, men jag tror på henne och tiden får utvisa hur det blir.
e.
Dart Light u. Fredriksbergs Bi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0